עדכון של הרגע האחרון – שבת בבוקר ה-31 לאוקטובר:
אירוע פתיחת הספרייה יתקיים על אף מזג האוויר
ציוד ההגברה יהיה קצת יותר פשוט מחשש לגשם
אבל איש מן האמנים לא רצה לוותר על ההופעה!
עם מטריות או בלעדיהן – כולכם מוזמנים לחגוג איתנו!
בשבת הבאה, ה-31 לאוקטובר בשעה 17:00 נחגוג בגן לוינסקי את
פתיחת ספריית גן לוינסקי לקהילות הזרות בתל אביב
נתחיל בטקס רשמי בנוכחות ראש העיר
ונמשיך ברצף מצויין של הופעות מוסיקה וריקוד
רוב ההרכבים הם מהקהילות אך יש גם נציגות מקומית איכותית מאוד
רומבה-צ'ה אפרו קובני
קפיצות שבט הדינגה
אמבסדורס הרכב אפרו-ביט של מוסיקאים ממדינות אפריקה שונות
ריקוד הבמבוק ריקוד מסורתי של נשים פיליפיניות עם מקלות במבוק
סיסטם עלי היפ הופ רוסי ערבי ועברי
אפריקן דיוואס (הדיוות האפריקאיות) הרכב שירה של נשים אפריקאיות
ריקוד נפאלי מסורתי וחושני
ריקוד גינאי אייבי גדעון ופאייר ואקוואה מגאנה
וקבוצת תלמידות ריקוד אפריקאי
נגני ג'ם בה
מארש דנדורמה (הרכב ישראלי) מצויין של 14 נשפנים
ריקוד הודי מסורתי לגברים ומקלות
עד הסוף – ג'ם מתופפים וריקוד
מסיבה בלי די ג'יי
גן לוינסקי* נמצא בפינת שדרות הר ציון ורח' לוינסקי
אפשר להגיע במיניבוסים של קו 4 וקו 5
זה כמעט בסוף המסלול של שניהם
קרוב מאד לתחנה המרכזית החדשה
ההופעות יתחילו מיד לאחר הטקס ויימשכו אל תוך הלילה
בואו לחגוג איתנו
והפיצו לכל העברים
כדי לתמוך בספרייה באמצעות פיי פאל לחצו כאן
התרומות חיוניות להמשך קיומה וכולן – קטנה או גדולה יתקבלו בתודה ובשמחה!
ספריית גן לוינסקי לעובדים זרים ופליטים
על הספרייה באנגלית
אופטימיות להשאלה – כתבה על הספרייה בגלריה של עיתון הארץ
איך אפשר לעזור? (בהרבה דרכים!)
חדשות הספרייה – פוסט מתעדכן
כל הכבוד מרית. שיהיה בהצלחה. שיהיה טוב ושמח
ויישר כוחך. את עושה עבודה של צדיקים.
יש לי ערימת ספרי ילדים שאני שומרת לצורך העניין. שאתן לך? כי אני לא כל כך רואה איך אני מגיעה לאיזור האיסוף.
לבוא
לא יודעת אם זה יתאפשר
אבל
העניין
בתכנית
הוי, איזה מסיבה שווה. הייתי לובש מחלצות ושם פעמיי (גם ברגל ובשבת) אבל אוי, בשבת הבא,
לא אמצא באזור (משהו שקבעתי וכבר איני יכול לבטל)
וחוץ מזה יכול להיות שגם לי תהיה מנת ספרי ילדים נאה למסירה.
חוץ מזה, בודאי שאפיץ לכל העברים.
גם למעלה ולמטה.
וכל הכבוד גם לארגון ברית עולם ובעיקר לאפרת ואביטל שכבר מתפעלות את הספריה בגן שפתוחה כשבועיים לפני הפתיחה הרשמית
אפשר לבוא אחרי הצהריים כל יום להתרשם גם בלי חולדאי ולתרום ספרים , ספרי ילדים ונוער בכל שפה, אנגלית, ערבית, טיגרינית, אמהרית , ניבים פיליפניים ואפילו בעברית קלה, הילדים הולכים לבתי ספר ישראלים ודוברים עברית
הו איזה יופי, איזו שמחה, אפיץ גם אפיץ, כמובן, וגם ממליצה בחום שמישהו מאנשיכם יפתח לזה, מה שנקרא, אירוע בפייסבוק, ככה יהיה יותר נוח להפיץ למי ששם.
ואולי, כי לאור היותי לא ממונעת ולאור זה שכבר מחר אני מגיעה תל אביבה אני לא מבטיחה שאוכל גם בשבוע הבא, אבל אין ספק שעוד אבוא לספריה גם לא בחגיגות רשמיות.
כל יום שהמקום הזה קיים הוא סיבה למסיבה בפני עצמו. (-:
ובאשר לתרומות ספרים:
ספרי ילדים בעברית אנחנו מקבלים כרגע רק חדשים או "כחדשים"!
קבלנו תרומות מקסימות מכמה הוצאות ספרים קטנות (כולן רשומות פה: http://www.notes.co.il/marit/60941.asp ואנחנו מקווים שגם הגדולים יתפתו ויבואו בעקבותיהן.
ספרים במצב טוב (ילדים ומבוגרים כאחת) בשפות: ערבית, אמהרית, טיגרינית, נפאלית, והינדית יתקבלו בשמחה גדולה.
אסתי (וכל מי שמתלבט בקשר לתרומת ספרים) כתבו אלי במייל פרטי.
ובואו לחגוג איתנו והזמינו את חבריכם!
ברכות לפתיחה וליום המיוחד והחגיגי.רשימת ההופעות משובחת.בהצלחה רבה.
אני בהחלט מתכוונת להגיע.
ייטשר כוח על כל מה שאת והקבוצה עושים.
ומה ששחר אמרה.
לקהילה הותיקה ואין פוצה. כל כך מאפיין את השמאל האשכנזי והנאור לפתוח ספריות ולסגור בתי כנסת. חמלה סלקטיבית, שיבוש תרבות והתנשאות.
הגן בהצטלבות שד' הר ציון ולוינסקי נקרא 'גן הקווקזים' על שם בית הכנסת היושב בקדמתו אבל מה לכם ולזה? אתם מקוששים קצת ליברליות ועומסים אותה על גב הפליטים האומללים ומהגרי העבדות שמשרתים בבתי האליטות בדרום הרצליה בעוד לתושבים המקומיים העירייה מתנכלת.
איפה אתם במאבקים החברתיים,מקריאים את 'אינדי אינדי' ו'יוקה השחרחורת'?
או משננים לילדי העבדים השחורים את 'דירה להשכיר'. בזיון!!
תודה תודה לכל השמחים והמברכים, (אני מרגישה כמו מחותנת יחידה בפתח האולם שצריכה לייצג בכבוד את כל המחותנים האחרים, כי זו לא העשייה שלי, כמובן, אלא של כל חברי בארטים ושל רבים רבים אחרים – ממסילה ומטופז שלא לדבר על כל המתנדבים ותורמי הספרים. בלעדיכם זה לא היה קורה!)
ויורם – אין שום קשר. אני מאד מכבדת בתי כנסת, אבל ספרים אכן הרבה יותר קרובים לעולמי, ולכן טבעי שאפעל כאן ולא שם.
ואין לי שום קשר לטוב או לרע לעירייה או למדיניותה.
את אינדי אינדי ויוקה השחרחורת דווקא אין לנו לצערנו בספרייה. את דירה להשכיר יש, וזה באמת נהדר לראות איך הילדים מסתערים על הספרים וקוראים ומבקשים שיקראו להם. (ודרך אגב – כיוון שהם באים בעיקר לבד, בלי הוריהם – הם לא שואלים ספרים, אלא פשוט מבלים כמה שעות בקריאה ובדפדוף. הספר האחרון שהושאל לעומת זאת, לפי מיטב ידיעתי, הוא דווקא "מלחמה ושלום" באנגלית…)
אך לא רק. גם בני אדם. אני לא מאמין לאנשים שסוגרים מתחת לאפם בתי כנסת הם מתגנדרים ב'מלחמה ושלום'. מטעם מה את טוענת, מרית כי אין 'לטוב ולרע לעירייה או למדיניותה' אם היא זו שלאורך שנים דואגת להנציח את הפערים בין אזורי העיר בכל ספירות הקיום כולל בחינוך ובתרבות.
בדרום העיר שוכנים אחר כבוד המכון הפתולוגי, בית המעצר, והתחנה המרכזית החדשה שמטילה את צלה המזהם על כל הסביבה, ושבגינה התפוררו קהילות שלמות ושבגללה הפכו תושבי האזור לפליטים הלכודים בביתם. ולא אחר מחולדאי הוא אורח כבוד שלכם. אתם לא פוליטיים זה נכון. פוליטיקאים כן. גם המתכונת שבה אתם חוגגים את המימונה לפליטים מעידה זאת עליכם ועל שכמותכם.
על מה אתה מתלונן? על טוב ליבן של הבריות?
על שום שאינן לטעמך מקפידים על הכלל 'עניי עירך קודמים'? והנה דומני כי קהל מהגרי העבודה של תל-אביב הם בבחינת עניי עירך קודמים לכל דבר ועניין.
וגם לטעמה של הלכה, אגב, ראה איך נהגו בעיר בה יושבים יחדיו ישראל ועובדי עכו"ם בענייני ציבור, צדקה וריפוי מפני דרכי שלום.
ובאשר לעוולות שנעשו לתושבי דרום תל-אביב, מה עניינם לזה? מדוע אתה מדמה לעצמך כי מוטב שלא להיטיב למהגרי העבודה? מדוע לא לדאוג לרווחתם
אם תבקש כאן, אכתוב לך כמה מקורות רבניים, שמהם תלמד כי 'ואהבת לרעך כמוך' ביאורו לכל אדם בכל מקום.
ומשמח כל כך. מקווה שאוכל להגיע
כל מה שאמרתי הוא שאין לי שום קשר למדיניות העירייה (וגם לא למימונה, דרך אגב).
אני שמחה על בואו של ראש העיר כי זו הבעת תמיכה בספרייה בהווה, ואני מקווה גם בעתיד. ואני מעריכה אותה כי זה לא מובן מאליו.
וההערה על 'מלחמה ושלום' לא היתה מכוונת אליך. היו לא מעט אנשים שהסבירו לנו שלעובדים הזרים אין זמן ואין ראש לקרוא, שהם עסוקים מדי בהישרדות.
ואגב – אנחנו לא מחזיקים ספרים בעברית (או ברוסית) למבוגרים, מפני שאין לנו מקום וקל מאד להשיג אותם במקומות אחרים בעיר, אבל ספריית הילדים הצומחת שלנו פתוחה בשמחה לכל הילדים באיזור.
אולי בטרם תביא מקורות רבניים לסבר בם על מאמר שכל קשר בינו ובין טיעוניי מעיד על מגבלות תודעותיך, תיישב את הסתירה הציונית שמבוטאת יפה במאמרה של מרית:"אני מאד מכבדת בתי כנסת, אבל ספרים אכן הרבה יותר קרובים לעולמי."
אתה יכול להביא כל ביביליוגרפיה שתחפץ
ואחר-כך כל השאר. זרזירים באמת לא חסר כאן אז אל תמהר.
אין שום סתירה. יש לי חיבור עמוק לשפה העברית וכתבתי עליו לא פעם למשל פה:
http://www.notes.co.il/marit/46733.asp
וזה כולל קשר עמוק לתנ"ך ולשפתו, וגם על זה כתבתי. למשל כאן:
http://www.notes.co.il/marit/51818.asp
לא כל האנשים הם דתיים או צריכים להיות כאלה
אין שום סתירה ממש כפי שאין קשר בין טיעוניי והטקסטים שהפנית אליהם.
אך יש קשר בין מילים ותמרונים כמו שאת ושועי הפגנתם, ממש כפי שהדגמתי כאן:
http://www.notes.co.il/mati/55801.asp
אתה מאד כועס. לא נראה לי שלי או לספרייה יש קשר לכעס הזה, ואני בטוחה שהטחת עלבונות לא תשכך אותו.
זו התגובה האחרונה שלי בשיחה המעגלית הזאת.
אני באמת מאחלת לך שתצליח לרפא ולהירפא.
יקרא נא המשכיל:
http://www.notes.co.il/shoey/59541.asp
ואם לא די בגמרא דמערבא יוסיף לעיין, למשל
ר' יוסף חיים, בן איש חייל, דרשה לשבת תשובה א', דיבור המתחיל: 'ואומרו יפרח כשושנה'
שהתשובה השלימה תלויה דייקא ברחמים (=אהבה) ולא בכעס
והפרחת האשמות לכל עבר, ובכך גם אגב תלויה התפלה.
עתה, הואיל וכבודו אמון כנראה על המאבק המזרחי הבאתי רב בע'דאדי המפרש דברי ס' הזוהר
אף שיכולתי בנקל להביא כמה גדולי ישראל אירופאיים בעניין, המורים להרבות אהבה בכל מקום
לו רק היית יודע כמה החמירה הגמרא וכמה החמיר ס' הזוהר בדינם של כעסנים
בדוק שם, זה מועיל מאוד.
הריי נאמר באבות: כל שיראתו קודמת לחכמתו, חכמתו מתקיימת…
אישה איש ושיחונם הוא. הז'רגון הטיפולי והמתנשא שלכם מקורו אחד ועניינו דומה, לא מרשים, לא משכנע ובעיקר מנוכר למציאות המורכבת ואף על פי כן הוא מוכר וידוע בייחוסו כלפי המבקשים למחות ולתקן. לא מתפלא.
ויקוימו בך דברי הגמרא במסכת תענית דף ז' עמוד א:
"הוי כל צמא לכו למיים" (ישעיה נ"ה, א)
מה מים מניחין אותן במקום גבוה והולכים למקום נמוך אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה
(כלומר, מי תשמדבק בענווה ואינו עוסק בחיפוש והטלת דופי והוראת פגמיהם של אחרים).
לשווא נסיתי לתור בדבריי שמץ של התנשאוּת ולא מצאתי.
השמחה היא באמת גדולה, והוויכוח מיותר ועקר. מעתה והלאה כל המשך שלו יימחק.
גם מטרה ראויה וגם מוזיקה נפלאה.